zapisz się do newslettera zamknij
logowanie Nie pamiętam hasła Zarejestruj się zamknij Nie masz
jeszcze konta?
nowe konto zamknij Masz już
konto?
nowe hasło Zarejestruj się zamknij Nie masz
jeszcze konta?
zamknij
Wylogowany zamknij Dziękujęmy za korzystanie z naszej aplikacji i zapraszamy ponownie.
Aktywacja konta zamknij
Usunięcie konta zamknij
zamknij Strona damdom.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Artykuły

Przypominaj nie upominaj

Mijają dni, minął też termin zapłaty, a najemca jak zwykle nie spieszy się z przelewem. „Przypomnieć mu? Czekać dalej? Jeśli przypomnieć, to w jaki sposób, żeby nie urazić? Może lepiej zaczekać? Ale jak długo? Przecież to są pieniądze, które mi się słusznie należą…” Czy też zdarza ci się być w takiej sytuacji? Witamy w klubie. Na szczęście są rozwiązania, które mogą ci pomóc.
 
 
Nie dopuszczaj do przeterminowania
 
Przypominanie o terminie płatności to jest dobra praktyka. Pozwala uniknąć nieprzyjemnej sytuacji, gdy jest już po terminie płatności i upominamy się o przeterminowane należności. Tylko jak to zrobić, żeby było z klasą i profesjonalnie? Przede wszystkim ważna jest grzeczność przypomnienia oraz systematyczność. Wówczas obie strony łatwo odnajdują się w kontekście łączącym je jako kontrahentów.
 
Biznesowe przykłady
 
Przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy upominać się u kontrahentów o należności. Niepłacone faktury to prawdziwa zmora. Dlatego wiele firm stosuje pieczęcie prewencyjne na fakturach z ostrzeżeniem o możliwej procedurze windykacyjnej. Inni powiadamiają dopiero w chwili, gdy minie termin zapłaty. Tylko czy wtedy nie jest już za późno?
 
Badania pokazują, że firmy w ogóle rzadko upominają się o zapłatę, nawet gdy termin płatności minął. Takie podejście ma ponad 75% badanych przedsiębiorców w Polsce. Nie chcą doprowadzić do konfliktu i utracić klienta. Czy słusznie?
 
Okazuje się, że nie. Więcej zyskują jednak ci, którzy się upominają. Asertywność w końcu popłaca i kontrahent najczęściej ulega konsekwentnym żądaniom. Często kosztem tych firm, które się o należność nie upominają…
 
Czy da się to odnieść do rynku najmu?
 
Mechanizm na rynku najmu działa mniej więcej tak samo. Najemcy często zwlekają nie dlatego, że nie mają pieniędzy. Zwlekają, bo zapomnieli. Albo dlatego, że nie są skrupulatni, ani wystarczająco zorganizowani w prowadzeniu domowego budżetu. Co w związku z tym? Należy im pomóc, a taką pomocą będzie właśnie przypomnienie.
 
Skoro przypomnienia o terminach płatności wysyłają banki, firmy telekomunikacyjne, dostawcy Internetu i telewizji, to na takiej samej zasadzie może działać właściciel wynajmowanego mieszkania. Przypominając dajesz najemcy do zrozumienia, że oczekujesz terminowych wpłat i że je monitorujesz. Jest to wystarczająca motywacja do tego, aby najemca zaczął regularnie pokrywać należności. Być może nawet umieści płatność za czynsz na szczycie listy swoich priorytetów płatniczych.
 
Co zrobić, żeby zachować z lokatorem dobre stosunki?
 
W jaki sposób możesz przypominać o płatności (niewdzięczne zadanie), a jednocześnie zachować pozytywne relacje? Wbrew pozorom nie jest to niemożliwe. Możesz skorzystać z narzędzia, które cię w tym wyręczy. Aplikacja do zarządzania najmem, DamDom Manager, profesjonalnie przypomni lokatorowi o terminie płatności. Na dzień przed terminem wyśle mu wiadomość SMS z przypomnieniem i podziękowaniem za terminową wpłatę. Jest to idealne rozwiązanie, ponieważ chroni twoje interesy i ściąga z ciebie ciężar nieprzyjemnej komunikacji. Przypomnienie wysłane przez aplikację nie będzie odebrane przez najemcę jako Twoja nachalność. Relacje pozostaną bez zmian, a regularność wpłat zdecydowanie się poprawi.

Komentarze